2023-02-04
Med jämna mellanrum bjuds det in till intressanta studiebesök på företag i och runt Kristianstad. Detta var ett samarrangemang mellan Kristianstad-Hammarshus Rotaryklubb, Rotaract Kristianstad, Youngstival och några UF-företag. Så här beskriver två deltagande klubbmedlemmar besöket:
”Milde Moses vad vi hade roligt igår på ett fullsatt studiebesök (30 deltagare) hos Moses Bil och Lack AB! Ett sällsynt givande besök hos ett fantastiskt familjeföretag i dess bästa mening!

Mose, Birgitta, Lina och Björn, som alla hittat sina roller i detta mångfacetterade bilföretag som hanterar allt från skador till de mest avancerade lackeringsuppdrag. Alla dessa genomtänkta ergonomiska och miljöanpassade åtgärder har helt rättvist uppmärksammats och belönats med utmärkelsen årets Företagare i Kristianstad 2021 och i Skåne 2022.

De vilar inte på lagrarna, utan fortsätter att i samma anda och planerar just nu för utbyggnad av bilförvaring så att all verksamhet är under tak. Vi tycker att de har tjänat ihop till en ny utmärkelse.

Dagens tretimmarsbesök på Moses Bil & Lack AB avslutades med smarrig smörgåstårta som Moses familj bjöd på. Ovationer och applåder fyllde rummet för denna familj och företag och inte minst som TACK för deras synnerligen generösa donation på 10 000 kr till End Polio Now”.

Text/foto: Marinela Prodan