2022-12-10
Tomterace har nu efter några år etablerats som en efterlängtad jultradition.
Gatorna fylldes av glada tomtar från små till stora när loppet i år gick av stapeln lördagen den 10 december.

Evenemanget arrangerades av Kristianstad-Gärds, Kristianstad-Hammarshus och Kristianstad-Nova Rotaryklubbar i samarbete med bl a Kristianstad City och Kristianstadsbladet.

Många Rotarianer deltog som volontärer, både vad gäller förberedelser och genomförande. Fler än 100 tomtar deltog i arrangemanget som startade med uppvärmning på Lilla Torg med Friskis & Svettis.
Deltagarna kunde ta del av många trevliga erbjudanden från affärerna i city och hade man riktig tur kunde man glädja sig åt fina vinster som lottades ut på startkorten.

Sponsormedel på 127 000 kr samlades in och kunde skänkas till Youngstival, VISH (Våga i samspel med häst) samt Rotarys vaccinationsprojekt End Polio Now.

Sätt redan nu ett kryss i almanackan för nästa års Tomterace – lördagen 9 december 2023!